22 |
Přiřaďte k sobě jednotlivé prvky z následujících dvojic tak, aby odpovídaly situacím v textu (konkrétně odstavcům druhému a šestnáctému): I. stařeček je přítomen – stařeček je nepřítomen; II. Jeník chce hovořit se stařečkem – Jeník nechce hovořit se stařečkem; III. Jeník cílevědomě a sebevědomě míří vpřed – Jeník je zmaten a ztracen; IV. na stařečkově místě je ticho a klid – na stařečkově místě je ruch a živo. Pokuste se s vědomím těchto spojitostí několika málo slovy vystihnout stařečkův charakter či to, jaký typ postavy zastupuje (zvážit můžete i slova „stařeček ví všecko a nebojí se ničeho“). → Láká-li vás dále přemýšlet o postavách textu, pokračujte buď postavou matky (úloha č. 23) či postavami dětí (úloha č. 12). → Chcete-li dále zvažovat, co reprezentuje postava stařečka, pokračujte úlohou č. 33. |