15. O alternativním kurikulu na Open Gate

DidLit
DidLit
15. O alternativním kurikulu na Open Gate
Loading
/

Tentokrát vyzpovídá Kačka v podcastovém studiu Kampusu Hybernská Ludmilu Tomanovou a Michalu Vávrovou, vyučující českého jazyka a literatury na osmiletém gymnáziu Open Gate, které kombinuje český vzdělávací systém s britským přístupem. Povídáme si o tom, jak vypadá výuka literatury od prvního kontaktu dvanáctiletých studentů až po maturitní ročníky, v nichž studenti završí dvouletý mezinárodní IB kurz. Dozvíte se, jak se daří propojovat českou a světovou literaturu, jak na Open Gate systematicky budují vztah žáků ke čtení a co by z přístupu Open Gate mohlo inspirovat i jiné školy. Zazní konkrétní příklady výuky, otázky smyslu a flexibility kurikula i reflexe učitelské spolupráce.

jelen Autor článku:

Jeden komentář

  1. Soňa Kováčiková
    27. 5. 2025
    Odpovědět

    Děkuji za podnětný rozhovor, velmi mi pomohl.
    Snažím se učit podobně, nicméně jsem na to sama. Jsme malá průmyslovka a jediná má kolegyně učí zcela zastarale a nemíní na tom nic měnit. Důležité je pro ni dodržet vše v RVP. Mnozí mí studenti mou výuku oceňují, nicméně najdou se i tací, kterým vyhovuje model mé kolegyně (kde vesměs jen pasivně opisují z tabule). Bohužel i část vedení je přesvědčená o dobré kvalitě její výuky, ačkoli inspekční zpráva byla v tomto ohledu zdrcující. Kolegyni už o žádných nových metodách a přístupech nepřesvědčím, je v důchodu. Je mi hrozně líto nevyužitého potenciálu studentů, které učí…

    Děkuji za podporu a těším se na další díly!

Napsat komentář: Soňa Kováčiková Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *