26 |
Seřaďte následující části textu (z čtvrtého až devátého odstavce) podle toho, nakolik jsou pro vás důležité pro porozumění Frantíkově charakteru: A. „tahá už v zahradě desky“; B. „skočil přes zídku“; C. „křičí, ať počkají s parádou, až budou postaveny zdi“; D. „to teprve musí udělat po svém“; E. „jednou praštil o zem kusem dřeva a zvolal: ‚Fiksmordie, že půjdu domů!‘“; F. „vynadal, co si myslí, nemíníli už nic dělat“; G. „se dopálil, zavolal na děvčata na hromadu hlíny a ukázal jim, jak se dělá mouka. ‚Však budeš chtít jíst!‘ pohrozil Jeníkovi“; H. „pustil se do vyřezávání jakéhosi neobyčejného nástroje, který nebyl nikdy dokončen“. Po seřazení zkuste formulovat, jaký podle vás vlastně je. → Pokračujte přemýšlením o dalších postavách, Aničce (úloha č. 25) či Jeníkovi (úloha č. 27) – nebo se přesuňte k úlohám o postavách dospělých (č. 11). |