20. O stanovování cílů literární hodin

DidLit
DidLit
20. O stanovování cílů literární hodin
Loading
/

Ve dvacáté epizodě se Kačka s Ondřejem vrací k otázce, k čemu výuka literatury může míŕit – ale tentokrát bez hostů a se zaměřením na formulaci konkrétních cílů hodiny. Je cíl pro lekci jakýmsi promptem, pobídkou, na které se transparentně prověřuje, jestli víme, co jako vyučující děláme? Musí být cíl SMART? Hodí se je uvádět i u výukových materiálů? A jak souvisí s celospolečenskou představou o vzdělávání, s výukou jakožto službou?

Moderátoři nabídnou jednak své vidění rozdílného přístupu k cílům v literární výuce (podle toho, v jakém pořadí při jejich stanovování berou v potaz žactvo, text, téma, „velkou myšlenku“, svůj zájem aj.), jednak se tuto hypotézu pokusí promítnou do jedné modelové situace a (snad trochu klopýtavě) předvést, jak se rodí formulace cílů.

Zdroje:

  • Fletcher-Wood, Harry (2021): Responzivní výuka: kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Překlad Miroslava Kopicová.
  • Hník, Ondřej (2014): Didaktika literatury: výzvy oboru: od textů umělecké povahy k didaktice estetickovýchovného oboru.

Další literatura:Laufková, Veronika – Starý, Karel (2023): Stanovování cílů. In Eduklub (https://www.eduklub.cz/2023/07/29/stanoveni-cilu/)

jelen Autor článku:

Napište první komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *