14. O didaktice literatury v Polsku

DidLit
DidLit
14. O didaktice literatury v Polsku
Loading
/

Tentokrát se v podcastovém studiu Kampusu Hybernská potkáváme s polskými didaktiky Michałem Friedrichem a Piotrem Ślusarczykem. Společně rozebíráme, jak dnes v Polsku vypadá výuka literatury na středních školách, co čte polská mládež a jak vypadá v Polsku příprava budoucích učitelů. Mluvíme o polské maturitní zkoušce a jejím vlivu na podobu výuky literatury, rigidním seznamu povinné četby i o tom, proč kreativní učitelé a práce s aktuálními tématy mohou být cestou vpřed. Přidáváme i tipy na polská díla, která by mohla obohatit českou výuku.

Zmiňované publikace a autoři:

Andrzej Sapkowski
Olga Tokarczuk
Stanisław Lem
Władysław Reymont – Chłopi
Bolesław Prus – Lalka
Cezary Łazarewicz – Chłopky
Andrzej Stasiuk
Wisława Szymborska
Maria Pawlikowska-Jasnorzewska
Marcin Wicha – Věci, které jsem nevyhodil
Dariusz Suska
Zuzanna Ginczanka
Sławomir Mrożek
Cezary Łazarewicz – Beze stopy

F. Dostojevskij – Zločin a trest
M. Bulgakov – Mistr a Markétka
Kurt Vonnegut – Jatka číslo pět
Sylvia Plathová – Skleněný zvon

jelen Autor článku:

Napište první komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *